Analysis of brand strategic direction of Le Chaton on the Czech market

Thesis title: Analýza řízení značky Le Chaton na českém trhu
Author: Poláchová, Nikola
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Čámská, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce pojednává o strategickém řízení značky, přesněji o jejím strategickém plánování v rámci prémiového segmentu trhu s módními produkty, specificky trhu se spodním prádlem v České republice. Uvažovanou značkou je značka prodejce, jsou proto analyzovány i značky výrobců produktů, které prodejce nabízí. Nosnou částí práce je strategická analýza a formulace strategie, tzn. definování cílové skupiny a insightu, konkurence, výsledné identity a esence značky. Důraz je kladen na positioning značky a jeho srovnání s konkurencí a především na samotnou identitu značky a její řízení. Výsledek formulace strategie slouží jako základ pro budoucí jednotlivé strategie, tzn. komunikační, stylistickou a retail strategii.
Keywords: luxusní značka; identita značky; positioning značky; prémiová značka; trh se spodním prádlem; strategické plánování značky
Thesis title: Analysis of brand strategic direction of Le Chaton on the Czech market
Author: Poláchová, Nikola
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Čámská, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis analyzes strategic directions of brands, specifically strategic planning within the premium fashion segment (lingerie) in the Czech Republic. The analyzed brand is a re-seller, product brands are thus investigated as well to provide a concise picture. The main part of the thesis is a strategic analysis followed by the formulation of a strategy, meaning the definition of target groups and insight, market competition, brand identity and brand essence. Brand positioning in comparison with the competition is of specific importance as is the brand identity and its direction. The formulated strategy serves as a basis for other individual strategies, that is for a communications, retail and style strategy.
Keywords: brand strategic planning; lingerie market ; premium brand; luxury brand; brand identity; brand positioning

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 1. 2014
Date of submission: 2. 9. 2014
Date of defense: 14. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46217/podrobnosti

Files for download

    Last update: