Media planning and preparation of media types for online start-up project

Thesis title: Mediální plánování a příprava mediatypů webového start-up projektu
Author: Sklenářová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Šebesta, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá mediálním plánováním pro vznikající online aplikaci Psaní Hravě. Cílem práce je sestavit situační analýzu projektu, navrhnout mediální plán pro tříměsíční kampaň ke spuštění aplikace a zajištění mediálního prostoru včetně přípravy mediatypů. Práce dále zpracovává nabídku digitálních mediálních agentur pro potřeby nízkorozpočtových kampaní. Teoretická část popisuje digitální média, propojení mediálního plánu s marketingem, mediální plánování a nákup médií. Praktická část vychází ze situační analýzy a navrhuje mediální cíle, podle kterých stanovuje výběr vhodných médií pro projekt Psaní Hravě. Pro všechna vybraná média jsou navrženy mediatypy a shromážděny všechny informace, které jsou potřeba pro spuštění kampaně. Práce může sloužit jako inspirace pro další online projekty, které mají taktéž omezený rozpočet na propagaci.
Keywords: mediální plánování; digitální média; Psaní Hravě; psaní všemi deseti; online start-up; marketing online aplikace
Thesis title: Media planning and preparation of media types for online start-up project
Author: Sklenářová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Šebesta, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with media planning for emerging online application Psaní Hravě. The aim is to prepare a situational analysis of the project, suggest a media plan for a three-month launch campaign and provide media space, including preparation of media types. The thesis also charts offers from digital media agencies for the needs of low-budget campaigns. The theoretical part describes digital media, linking between media plan and marketing, media planning and media buying. The practical part is based on situational analysis and proposes media objectives by which determines the selection of appropriate media for the application. Media types are designed and all the information that is required to run the campaign is gathered for all selected media. The thesis can serve as an inspiration for other online projects, which also have a limited advertising budget.
Keywords: Psaní Hravě; touch typing; online start-up; online application marketing; media planning; digital media

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 2. 2014
Date of submission: 15. 4. 2015
Date of defense: 26. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46491/podrobnosti

Files for download

    Last update: