Direct sales and its future

Thesis title: Přímý prodej a jeho budoucnost
Author: Vuong, Dung Viet
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Melcher, Ota
Opponents: Čajka, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o přímém prodeji a multilevel marketingu, přičemž popisuje, jak je možné tyto obchodní metody využít v podnikání. Cílem bakalářské práce je představit společnost Amway, zmapovat strukturu jejího podnikání a následně analyzovat její činnost pomocí SWOT analýzy. Na základě SWOT analýzy jsou v poslední kapitole zmíněna doporučení, která by společnost měla zvážit, pokud si chce i nadále udržet svoje postavení na trhu. V teoretické části zmiňujeme historii přímého prodeje, uvádíme trhy, na kterých přímý prodej dosahuje největších obratů a rovněž popisujeme jeho hlavní výhody a nevýhody. V praktické části následuje popis společnosti Amway a její analýza, jejíž závěry jsme zohlednili v doporučeních pro společnost.
Keywords: Multilevel marketing; Přímý prodej; WFDSA; SWOT analýza; SELDIA; Pyramidový systém; Ponziho schéma; Amway
Thesis title: Direct sales and its future
Author: Vuong, Dung Viet
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Melcher, Ota
Opponents: Čajka, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
A thesis is focusing on the direct sales and multilevel marketing. It describes how these methods can be used in business. The aim of this thesis is to present the company Amway, map the structure of its business and analyze its activity using SWOT analysis. On the basis of SWOT analysis the recommendations are mentioned in the last chapter of that the company should consider, if it wants to continue to maintain its market position. In the theoretical part the history of direct sales is mentioned, it shows the markets in which the direct sale achieves the largest turnover, and also describes the main advantages and disadvantages. In the practical part the story of Amway and its analysis follows, the conclusions of which we took into consideration for the recommendations for the company.
Keywords: SWOT analysis; Direct sales; Amway; Ponzi scheme; Pyramid system; Multilevel marketing; WFDSA; SELDIA

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 3. 2014
Date of submission: 12. 4. 2014
Date of defense: 28. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46777/podrobnosti

Files for download

    Last update: