Factors affecting the role of luxury brands among young Czech consumers

Thesis title: Faktory ovlivňující roli luxusních značek mezi mladými českými spotřebiteli
Author: Andělová, Kristina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Boučková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
V této bakalářské práci se věnuji problematice luxusu a luxusní značky. První část je věnována značce, jejím prvkům, funkcím a hodnotě. V druhé části je rozebráno, co je to luxus, jeho charakteristika, psychologická a sociální stránka luxusu, vnímání kvality, exkluzivity a krásy u luxusních výrobků. Dále je rozebráno, co je luxusní značka. Luxusní značky jsou pak ve třetí části definovány z marketingového hlediska a je specifikován jejich marketingový mix. V praktické části je hlavním cílem práce zjistit, jakou roli hrají luxusní značky v životě mladých českých spotřebitelů, konkrétně studentů Vysoké školy ekonomické v Praze.
Keywords: Marketing; Luxusní značka; Luxus; Marketing luxusních značek
Thesis title: Factors affecting the role of luxury brands among young Czech consumers
Author: Andělová, Kristina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Boučková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is focused on luxury and luxury brands. The first part is defining a brand, its elements, features and value. In the second part, what luxury is and its characteristics are discussed, psychological and social aspects of luxury, perception of quality, exclusivity and beauty of luxury products. What a luxury brand is is further discussed latter in this chapter. Luxury brands are then in the third part defined from a marketing point of view and their marketing mix is specified. In the practical part, the main goal of this thesis is, to determine what role the luxury brand plays in the lives of young Czech consumers, particularly students of the University of Economics in Prague.
Keywords: Luxury brand marketing; Luxury brand; Luxury; Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 3. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 26. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47469/podrobnosti

Files for download

    Last update: