Marketing analysis of basic school text books as a specific kind

Thesis title: Marketingová analýza učebnic pro základní školy jako specifický druh
Author: Kohoutová, Pavla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Hejtmánková, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se skládá primárně ze dvou částí -- teoretické a praktické. V teoretické části jsou s pomocí literárních zdrojů vysvětleny základní pojmy jako marketing, marketingový mix a jeho nástroje, komunikační mix a jeho složky nebo marketingový výzkum. Praktická část se pak zaměřuje na konkrétní podnik, Nakladatelství Fraus, s. r. o. v Plzni. Jednou ze specializací tohoto nakladatelství jsou učebnice pro základní školy, pro práci je tudíž vhodné. V jednotlivých oddílech praktické části je zahrnuta charakteristika společnosti, popis jednoho úspěšného a jednoho neúspěšného produktu nakladatelství, byl proveden marketingový výzkum a navíc je v této části i podáno doporučení možných zlepšujících opatření do budoucna. Cílem této práce je zhodnocení marketingových aktivit Nakladatelství Fraus a posouzení jednotlivých složek marketingového mixu ve vztahu ke konkrétním vybraným produktům tohoto nakladatelství.
Keywords: nakladatelství; marketingová analýza; marketing
Thesis title: Marketing analysis of basic school text books as a specific kind
Author: Kohoutová, Pavla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Hejtmánková, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor's Thesis contains primary two parts -- a theoretical and a practical one. In the theoretical part there are explained the basic terms, using the literal sources, such as marketing, marketing mix and its tools, communication mix and its components or marketing research. The practical part is focused on a specific company, Nakladatelství Fraus, s. r. o. with the headquarters in Pilsen. One of the specializations of this publisher are textbooks for primary schools, so it is suitable for the Thesis. Within the particular sections of the practical part there are covered the characteristic of the company, description of one successful and one unsuccessful product, the marketing research was made and, moreover, in this part there is recommendation for the potential future improvements. The aim of this Thesis is the evaluation of the marketing activities of Nakladatelství Fraus and the review of the concrete components of marketing mix in relation to specific products of this publisher.
Keywords: publishing house; marketing analysis; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 4. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 26. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47585/podrobnosti

Files for download

    Last update: