Competition between companies Apple and Samsung on the smartphone market

Thesis title: Konkurenčný boj firiem Apple a Samsung v oblasti smartphonov
Author: Bronišová, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je analýza konkurenčného boja medzi firmami Apple a Samsung, ktorí sú v dnešnej dobe najvýznamnejšími predstaviteľmi na trhu so smartphonmi. Zvolený problém som vyriešila pomocou dotazníkového šetrenia aplikovaného na 301 respondentoch. Údaje som vyhodnocovala pomocou programu MS Access a MS Excel. Výskumom som prišla k záveru, že spoločnosti Apple sa lepšie darí aplikovať marketingové stratégie a dominovať v segmente prémiových mobilných zariadení. Na základe skúmaných údajov je možné vyvodiť prognózy vývoja týchto značiek do budúcnosti v turbulentnom prostredí moderných technológií.
Keywords: technológie; marketingová stratégia; konkurencia; Samsung; Apple; smartphone
Thesis title: Konkurenčný boj firiem Apple a Samsung v oblasti smartphonov
Author: Bronišová, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této práce je analýza konkurenčního boje mezi firmami Apple a Samsung, kteří jsou v dnešní době nejvýznamnějšími představiteli na trhu se smartphony. Zvolený problém jsem vyřešila pomocí dotazníkového šetření aplikovaného na 301 respondentech. Údaje jsem vyhodnocovala prostřednictvím programů MS Access a MS Excel. Výzkumem jsem přišla k závěru, že společnosti Apple se lépe daří aplikovat marketingové strategie a dominovat v segmentu prémiových mobilních zařízení. Na základě zkoumaných údajů lze vyvodit prognózy vývoje těchto značek do budoucna v turbulentním prostředí moderních technologií.
Keywords: Apple; technologie; marketingová strategie ; konkurence; smartphone; Samsung
Thesis title: Competition between companies Apple and Samsung on the smartphone market
Author: Bronišová, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is analysis of the competition between companies Apple and Samsung which represent two main players on the smartphone market at the time. I analysed this issue on a basis of a survey applied on 301 respondents. The data I obtained from the survey were evaluated via programmes MS Access and MS Excel. I came to a conclusion that the company Apple is able to use the marketing campaigns in a more efficient way and dominate in the premium smartphone segment. On the ground of the outcomes of the survey, we may be able to forecast development of the companies in future.
Keywords: Apple; Samsung; smartphone; technology; competition; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 4. 2014
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 25. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47614/podrobnosti

Files for download

    Last update: