A suggestion for improving the communication strategy of Travel Free shops based on the customer identification

Thesis title: Návrh na vylepšení komunikační strategie Travel Free shopů na základě identifikace zákazníka
Author: Bízová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá komunikační strategií Travel Free shopů, které stojí na hranicích ČR s Německem a Rakouskem. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy spojené s touto prací, jako je například: marketing, SWOT analýza, marketingové a komerční komunikace, marketingový mix a marketingová segmentace trhu. Tyto Travel Free shopy se specializují na prodej kvalitního zboží, zejména cukrovinek, tabákových výrobků, lihovin, kávy a módy. Práce se také zabývá SWOT analýzou aplikovanou na Travel Free shopy, typologií zákazníka, analýzou stávající komunikační strategie a následného návrhu na vylepšení komunikační strategie.
Keywords: marketingová komunikace; segmentace trhu; marketing; komerční komunikace; typologie zákazníka; marketingový mix; SWOT analýza
Thesis title: A suggestion for improving the communication strategy of Travel Free shops based on the customer identification
Author: Bízová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the communication strategy of Travel Free shops, which are situated on the border of the Czech Republic with Germany and Austria. The theoretical part defines key terms associated with the thesis, such as: marketing, SWOT analysis, marketing and commercial communications, marketing mix, marketing market segmentation. These Travel Free shops specialize in selling high-quality goods, especially sweets, tobacco, liquors, coffee and fashion. The work also deals with SWOT analysis applied on the Travel Free shops, customer typology, analysis of existing communication strategy and subsequent proposal to improve communication strategy.
Keywords: market segmentation; commercial communication; marketing communication; marketing mix; SWOT analysis; customer typology; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 5. 2014
Date of submission: 7. 5. 2015
Date of defense: 27. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47849/podrobnosti

Files for download

    Last update: