Competitiveness strategy of a small business

Thesis title: Strategie konkurenceschopnosti drobného podniku
Author: Kankrlíková, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá strategií konkurenceschopnosti pro malé podniky. Cílem práce je analyzovat strategii konkurenceschopnosti v konkrétním podniku a předložit návrhy na zlepšení. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny teoretické poznatky z oblasti podnikání a strategie. V praktické části je popsán a analyzován způsob fungování podniku Drogerie Ptice se zaměřením na strategii. Teoretický podklad vychází z dostupné odborné literatury a dalších informačních zdrojů. Praktická část je zpracována na základě interních materiálů podniku Drogerie Ptice a rozhovoru s bývalým vlastníkem podniku Drogerie Ptice.
Keywords: strategie; okolí podniku; konkurence; podnik; zákazník
Thesis title: Competitiveness strategy of a small business
Author: Kankrlíková, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with competitiveness strategies for small businesses. The aim is to analyze the competitive strategy in a particular company and make suggestions for improvement. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part explains the theoretical knowledge of business and strategy. In the practical part is described and analyzed the mode of operation of the company Drugstore Ptice with a focus on strategy. Theoretical basis is based on the available literature and other information sources. The practical part is based on internal documents of the company Drugstore Ptice and on interview with the former owner of the Drugstore Ptice.
Keywords: strategy; business environment; competition; customer; business

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 5. 2014
Date of submission: 1. 5. 2015
Date of defense: 14. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47960/podrobnosti

Files for download

    Last update: