The specifics of product design marketing

Thesis title: Specifika marketingu designového produktu
Author: Kozarová, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Pařík, Miloš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá využitím designu výrobku, jakožto konkurenční výhody v boji o zákazníka. V první části práce je uvedena teorie týkající se dané problematiky vztahu marketingu a designu. Následně je představena tradiční česká nožířská firma Mikov, pro kterou je v druhé části práce vypracován návrh marketingové strategie s důrazem na produktový design a využití nových trendů v marketingu. Takto navržená strategie vychází jak z uvedené teoretické části, tak z vypracované situační analýzy firmy a zároveň z vyhodnocení dotazníkového výzkumu, který byl proveden na cílové skupině firmy. Většinu podkladů a informací se mi podařilo získat z uvedených knih, webových stránek nebo přímo od vedení společnosti Mikov. Záměrem navržené marketingové strategie je celkové zlepšení image firmy a její presentace jakožto současného moderního výrobce, který díky spolupráci s předními českými designéry obstojí v mezinárodní konkurenci.
Keywords: Výzkum cílové skupiny; Design; SWOT analýza; Návrh marketingové strategie; Využití designu v marketingu; Marketingová komunikace
Thesis title: The specifics of product design marketing
Author: Kozarová, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Pařík, Miloš
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the usage of product design as a competitive advantage in terms of marketing. The first part contains theoretical details regarding the topic of a link between marketing and product design. The gained information is used as a theoretical background for the practical part in which Mikov company is presented as a traditional Czech knives producer for whom there is a marketing strategy proposed. Based on the theoretical part this marketing strategy is also taking in account an analysis of the current situation of Mikov and results of a questionnaire which was answered only by a Mikov's target group. My sources of the necessary data and information were books, websites but mostly Mikov employees. The main objectives of this marketing strategy are to improve the brand awareness and image of Mikov and at the same time to present this Czech producer as a modern, competitive company which is able to succeed on a global market thanks to its unique corporation with Czech designers and their new ideas and product improvements.
Keywords: Marketing communication; SWOT analysis; Marketing strategy proposal; Questionnaire; Usage of design in marketing; Design

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 2. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 26. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47982/podrobnosti

Files for download

    Last update: