Employee Engagement of students of the University of Economics

Thesis title: Engagement pracujících studentů VŠE v zaměstnáních
Author: Fischer, Marek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o novodobém tématu v oblasti managementu "Employee Engagement", neboli o angažovanosti zaměstnanců. Úkolem této práce je poskytnout detailní informace o Engagementu zaměstnanců počínaje definicí a historií tohoto pojmu, jeho důležitosti v organizaci, typech zaměstnanců z hlediska angažovanosti, o tom, jak lze angažovanost zvyšovat až po to, jaké jsou jednotlivé hnací síly angažovanosti. Cílem této práce je pomocí kvantitativního výzkumu skrze dotazníkového šetření nejprve potvrdit či vyvrátit hypotézu, že jsou na Vysoké škole ekonomické v Praze více angažovaní muži než ženy a poté rozebrat jednotlivé ročníky a fakulty VŠE v Praze a závislost angažovanosti na délce zaměstnání, pohlaví apod. Data byla zpracována na základě matematických a statistických metod a autor došel k závěru, že jsou studenti mužského pohlaví více angažovaní než ženy. Hlavním výsledkem této práce je také uvědomění si, že angažovanost zaměstnanců má kritický dopad na výkonost organizace a na její úspěch a nepečuje-li zaměstnavatel o své zaměstnance, může se to projevit ve vícero výkonnostních ukazatelích podniku. Na základě získaných poznatků autor navrhuje postup, jak angažovanost zvyšovat a celkové doporučení pro zaměstnavatele, chtějí-li dosáhnout lepších výsledků.
Keywords: Angažovanost zaměsnanců; studenti na VŠE; výzkum ; Faktory angažovanosti; Gallup
Thesis title: Employee Engagement of students of the University of Economics
Author: Fischer, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis discusses a new modern trend in management called Employee Engagement. The main task of this thesis is to provide detailed information about Employee Engagement starting with its definition and history of this concept, its importance in organization, main types of employees from the Engagement point of view, ways to improve Engagement and which drivers determine its level. Based on a questionnaire form, author is to confirm or disprove a hypothesis, in which male students of the University of Economics in Prague are more engaged than female students and eventually examine the level of engagement among particular grades, faculties etc. After the quantitative research through mathematical and statistical analysis it was discovered that men at the University of Economics in Prague are more engaged than women. Based on the research made, author also highlights the importance of Employee engagement and its impact on overall performance of organization and mentions how crucial is to take good care of our employees. Eventually, author suggests a procedure to increase Employee engagement and provides advice on reaching better results through Employee Engagement.
Keywords: Engagement Drivers; Gallup; Students of the University of Economics; Research of employee engagement; Employee Engagement

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 20. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48517/podrobnosti

Files for download

    Last update: