The marketing strategy of a toy retail chain

Thesis title: Marketingová strategie obchodního řetězce s hračkami
Author: Kociánová, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Černý, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
První část této bakalářské práce obsahuje vysvětlení strategického marketingu v obecné rovině. V praktické části je práce zaměřená na společnost s hračkářským zbožím a rozborem jejího marketingového a komunikačního mixu. Na závěr je proveden marketingový výzkum metodou dotazníkového šetření, jehož cílem je odhalit nedostatky a přednosti společnosti z pohledu jejich zákazníků. Po zanalyzování výsledků a doporučení, jaké by měla společnost zlepšit, aby si loajalitu a věrnost svých zákazníků udržela, je obsahem i rozhovor s majitelem dané firmy.
Keywords: Obchodní řetězec; Dětský sortiment; Komunikační mix; Marketingový mix; Strategie
Thesis title: The marketing strategy of a toy retail chain
Author: Kociánová, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Černý, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The first part of this bachelor thesis offers a general explanation of strategic marketing. In the practical section, the thesis focuses on a company selling toys and develops an analysis of its marketing and communication mix. Finally, a marketing survey carried out via questionnaires is introduce, which illuminates the company's qualities and shortcomings from the perspective of its customers. In additon, the thesis includes a recommendation inferred from the results for the company to sustain its customer's loyality. There is also an interview with the company owner.
Keywords: Childern´s goods; Marketing strategy; Marketing mix; Retail chain; Communication mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 7. 2014
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 27. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48737/podrobnosti

Files for download

    Last update: