Marketing specifics of the musical production

Thesis title: Marketingová specifika produkce muzikálu
Author: Kuzmová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Dvořák, Olga
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovými specifiky produkce muzikálu se zaměřením na pražské komerční muzikály. V teoretické části práce je představena základní teorie marketingu a marketingu umění, podrobně je také představen marketingový mix muzikálu. Vymezena je zde zároveň teorie výzkumu prostřednictvím expertních rozhovorů, které byly základem pro vypracování praktické části práce. V té jsou na úvod přiblížena specifika produkce zahraničních licenčních muzikálů a náplň práce jednotlivých aktérů činných v produkci muzikálu. Stěžejní pasáž praktické části práce je pak věnována expertním rozhovorům na téma marketingových specifik produkce muzikálu se dvěma významnými producenty pražských muzikálů. Součástí práce je také vzájemná komparace těchto dvou strategií.
Keywords: muzikál; produkce muzikálu; marketing muzikálu; marketingový mix; expertní rozhovor
Thesis title: Marketing specifics of the musical production
Author: Kuzmová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Dvořák, Olga
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor's Thesis deals with marketing specifics of the musical production focused on commercial musicals in Prague. The theoretical part introduces basic theory of the marketing and the arts marketing. It also focuses in detail on the marketing mix of musicals and the theory of research through the expert interviews, which were the main topic of the practical part. The introduction of the practical part characterizes the specifics of producing the foreign licensed musical and the specifics of different jobs in producing the musical. The body of the practical part is focused on two experts interviews about marketing specifics of musical production with two top Czech producers of musicals. This thesis also includes comparision of those two different strategies.
Keywords: musical; musical production; marketing of musical; marketing mix; expert interview

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 9. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 20. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49068/podrobnosti

Files for download

    Last update: