Strategic marketing of Vietnamese coffee importer Trung Nguyen

Thesis title: Marketingová strategie dovozce vietnamské kávy Trung Nguyen
Author: Dao, Ha
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Anh, Le Hai
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Trung Nguyen, která je jediným autorizovaným dovozcem vietnamské kávy v ČR. Cílem práce je analýza stávající marketingové strategie a na základě vlastního výzkumu navrhnutí řešení na zlepšení. Teoretická část práce obecně popisuje marketing, marketingový mix, marketingová strategie. Praktická část obsahuje představení společnosti Trung Nguyen a její působení na českém trhu. Dále se zaměřuje na analýzu vnějšího prostředí firmy a popisuje její současné marketingové prostředí. Na základě získaných poznatků jsou v závěrečné části práce vypracovány návrhy na zlepšení marketingové strategie do budoucna.
Keywords: Marketing; Vietnamská káva; Marketingový mix; Marketingová strategie
Thesis title: Strategic marketing of Vietnamese coffee importer Trung Nguyen
Author: Dao, Ha
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Anh, Le Hai
Thesis language: Česky
Abstract:
The primary object of this bachelor thesis is to study marketing strategy applied by Trung Nguyen, the only authorized importer of Vietnamese coffee in the Czech Republic. By implementing my own researches to analyze the currently practiced marketing strategies, my secondary goal is to propose solutions for further improvements. The theoretical part generally describes marketing, marketing mix, marketing strategy, while the practical part focuses on the analysis of the external environment the company. The work also includes description about performances of the firm, as well as analysis of the current marketing environment. Suggestions for better marketing strategy in the future are derived from results of the research and are compiled in the final part.
Keywords: Marketing; Marketing strategy; Vietnamese coffee; Marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2014
Date of submission: 30. 5. 2015
Date of defense: 27. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49502/podrobnosti

Files for download

    Last update: