Marketing plan of the music club

Thesis title: Marketingový plán hudebního klubu
Author: Koref, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Machek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je vytvořit marketingový plán společnosti Music Club Lípa pro kalendářní rok 2015. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o jednotlivých částech marketingového plánu a tvoří základ pro praktickou část. Praktická část začíná představením společnosti a situační analýzou, která obsahuje analýzu zákazníka, konkurence, PEST a analýzu marketingového mixu. Podkladem pro situační analýzu jsou vlastní zkušenosti, interní informace Music Clubu Lípa a výsledky dotazníkového šetření. Na základě provedené situační analýzy je sestavena SWOT analýza, ze které vychází marketingové cíle. Návrhy a doporučení pro dosažení marketingových cílů jsou v další kapitole rozpracovány do složek marketingového mixu.
Keywords: PEST analýza; Marketingový mix; SWOT analýza; Marketingový plán
Thesis title: Marketing plan of the music club
Author: Koref, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Machek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to create a marketing plan of the Music Club Lípa for the calendar year 2015. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part discusses the various aspects of the marketing plan and forms the basis for the practical part. The practical part begins with the introduction of the club followed by situational analysis that includes competitor, customer, PEST and marketing mix analysis. The basis for situational analysis is own experience, internal information of the Music Club Lípa and the results of a questionnaire survey. Then, SWOT analysis is formed to set the marketing goals. Suggestions and recommendations how to meet the marketing goals are further elaborated in the next chapter in the components of the marketing mix.
Keywords: SWOT analysis; Marketing mix; PEST analysis; Marketing plan

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 20. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49797/podrobnosti

Files for download

    Last update: