Analysis of direct marketing campaign

Thesis title: Analýza direkt marketingové kampaně
Author: Janů, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Beránková, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o problematice přímého marketingu. Zaměřuje se na definování nástrojů přímého marketingu a určení jejich výhod a nevýhod. Dále jsou shrnuty základní legislativní omezení této komunikační techniky. V další části práce je analyzována konkrétní direkt marketingová kampaň pomocí dat z ExactTarget Marketing Cloudu. Na základě této analýzy je určená míra úspěšnosti komunikace. Cílem práce je analýza konkrétní direkt marketingové kampaně společnosti, která se pohybuje na trhu B2B. Na základě její analýzy navrhnout možné pokračování kampaně či změn v komunikaci s daným segmentem. Tyto změny a návrhy jsou vytvořeny jednak pro lepší dosažení stanoveného cíle kampaně, ale rovněž i pro zlepšení úspěšnosti všech budoucí komunikací společnosti.
Keywords: Marketingová komunikace; analýza direkt marketingové kampaně; direkt marketing
Thesis title: Analysis of direct marketing campaign
Author: Janů, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Beránková, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis concerns of direct marketing. It focuses on defining direct marketing tools and determines their advantages and disadvantages. There are also summarized basic legislative limitations of this communication technique. The next section of this thesis analyses the specific direct marketing campaign by using data from ExactTarget Marketing Cloud. Based on this analysis, it is determined the success rate of communication. The aim of the thesis is to analyse specific direct marketing campaign of company, which trades on the B2B market. Based on the analysis of the campaign are designed perhaps continuations or changes in communication with this segment. These changes and proposals are designed to better achieve the objectives of the campaign, but also to improve the success of all future corporate communications.
Keywords: direct marketing; analysis of direct marketing campaign; Marketing communications

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 11. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 27. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50124/podrobnosti

Files for download

    Last update: