Marketing analysis of a new product launch: Bento boxes case study

Thesis title: Marketingová analýza uvedení nového produktu na trh - případová studie Bento boxy
Author: Do, Duc Hoang
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je marketingová analýza uvedení nového produktu na trh-bento boxy. Pro tuto případovou studii je definováno marketingové prostředí, které se skládá z mikroprostředí, makroprostředí a vnitřního prostředí firmy. Dále se teoretická část zabývá STP (segmentace, targeting, positioning). V neposlední řadě jsou také vysvětleny pojmy cross-marketing a cross-selling. V praktické části je provedena analýza mikroprostředí (Porterův model pěti sil) a analýza makroprostředí (PESTLE analýza). Praktická část poté pokračuje segmentací trhu, targetingem pomocí ABC klasifikace (seřazení a zhodnocení segmentů podle jejich atraktivity a podle konkurenční pozice firmy) a positioningem (hodnotová propozice). Nakonec se praktická část zabývá potenciálními marketingovými a obchodními kanály.
Keywords: Targeting; Makroprostředí; Mikroprostředí; Positioning; Segmentace; Vnitřní prostředí
Thesis title: Marketing analysis of a new product launch: Bento boxes case study
Author: Do, Duc Hoang
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this bachelor thesis is to carry out a marketing analysis of a new product launch: bento boxes. In the theoretical part, there is defined the meaning of micro-environment, macro-environment and internal company environment. The theory then moves to STP (segmentation, targeting, positioning). Last but not least, the terms cross-marketing and cross-selling are explained. In the practical part, I made an analysis of the micro-environment (Porter five forces analysis) and an analysis of the macro-environment (PESTLE analysis). The practical part then continues with segmentation, targeting (ABC classification where the company compares the attractivity of each segment and also evaluates the firm's position in the market in terms of competition) and positioning (Value proposition). At the end, the practical part examines potential marketing routes.
Keywords: Macro-environment; Segmentation; Micro-environment; Targeting; Positioning

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 11. 2014
Date of submission: 1. 5. 2015
Date of defense: 26. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50142/podrobnosti

Files for download

    Last update: