Application of direct marketing in business to business market with an example of a real company

Thesis title: Využití nástroje direct marketingu na trhu B2B na příkladu konkrétní firmy
Author: Prouza, Kamil
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Bartošová, Nela
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je využití nástroje direct marketingu na trhu B2B na příkladu konkrétní firmy. Cílem práce je analýza proběhlé kampaně využívající přímou poštu, která se uskutečnila na trhu organizací. Na základě výsledků a zjištění této analýzy se práce dále zabývá vztahy mezi marketingovým a obchodním oddělením ve společnostech B2B. K tomu byl uskutečněn primární dotazníkový výzkum mezi zástupci těchto společností. Teoretická část pojednává a charakterizuje přímý marketing a nástroje vhodné pro B2B, jeho omezení, testování a měření výsledků. Dále stručně představuje trhy organizací včetně rozdílů oproti trhům spotřebitelským. Při zpracování teoretické části byly využity jak české, tak i zahraniční zdroje.
Keywords: přímý marketing; přímá pošta; B2B; trhy organizací
Thesis title: Application of direct marketing in business to business market with an example of a real company
Author: Prouza, Kamil
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Bartošová, Nela
Thesis language: Česky
Abstract:
Subject of the thesis is Využití nástroje direct marketingu na trhu B2B na příkladu konkrétní firmy. This work aims to analyze a direct marketing campaign that took place in the B2B market and used direct mail as its main tool. Based on the results of the analysis, the work next examines the reali-tonship between marketing and sales department in B2B companies. To do so, a survey was carried out among B2B company representatives. The theoretical part introduces direct marketing and its tools suitable for B2B companies, its limitations, testing and success measurements. The work also briefly introduces B2B markets including differences between B2C -- consu-mer markets.
Keywords: direct marketing; direct mail; B2B

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 11. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 26. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50244/podrobnosti

Files for download

    Last update: