Attitude of Czech consumers towards the issue of a healthy life style

Thesis title: Postoj českých spotřebitelů k problematice zdravého životního stylu
Author: Krejčíková, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o postoji a uplatnění zdravého životního stylu v rámci života českého spotřebitele. V teoretické části práce jsou uvedeny základní pilíře zdravého životního stylu zasahující oblast zdravého stravování a pitného režimu, fyzické aktivity a zdravého spánku. Cílem praktické části práce je provést kvantitativní výzkum mezi dvěma odlišnými segmenty spotřebitelů. Prvním segmentem jsou žáci základní školy, kteří jsou tzv. budoucí spotřebitelé. Druhým segmentem dotazovaných jsou plnohodnotní spotřebitelé od 16 let. Cílem této práce je zjištění do jaké míry spotřebitelé aplikují teoretické znalosti v oblasti zdravého životního stylu do jejich životního stylu, který ovlivňuje kvalitu života i spotřební chování obecně. Dále také nastíněním možné marketingové orientace se spotřebiteli.
Keywords: životní styl; zdraví; potravinová pyramida; psychografická segmentace
Thesis title: Attitude of Czech consumers towards the issue of a healthy life style
Author: Krejčíková, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis disserts the approach and application of a healthy life style within the life of a Czech consumer. In the theoretical part, the thesis introduces the basic pillars of a healthy life style incorporating wholesome foods and drinking habits, physical activity and healthy sleep. The aim of the practical part is to conduct a quantitative research among two different segments of consumers. One of the two are grammar school students considered as "future consumers". In the other segment, adequate consumers over 16 years of age are placed. The objective of the thesis is to determine how much the consumers apply their theoretical knowledge of a healthy life style into their own habits, which, in connection, influences the quality of their lives and consumers' behaviour in general. Also, to outline a prospective marketing communication with these consumers.
Keywords: Life style; health; food pyramid; psycho-graphical segmentation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 3. 2014
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 26. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51037/podrobnosti

Files for download

    Last update: