EFFECT OF MOBILE PHONE BRANDS TO CHILDREN

Thesis title: VLIV REKLAMY A ZNAČKY MOBILNÍCH TELEFONŮ NA DĚTI
Author: Zachová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem vlivu značky mobilních telefonů na děti v 8. A 9. třídách základních škol s cílem zjistit, jak tyto dospívající děti vnímají značky mobilních telefonů, jak je ovlivňují v kolektivu a následné identifikování základních pravidel, kterými by se měli řídit marketingová oddělení jednotlivých výrobců, aby úspěšně oslovili tuto věkovou kategorii. Pro práci byla zvolena metoda analýzy sekundárních dat z databáze Marketing & Media Lifestyle a vlastní dotazníkové šetření, které bylo provedeno na vzorku 85 dětí ve velkém a malém městě. V závěru práce je porovnání a zdůvodnění dosažených hodnot a návrhy pro tvůrce marketingových strategií z výsledků plynoucí.
Keywords: Mobilní telefony; Spotřební chování dětí; Děti a marketing; Značka
Thesis title: EFFECT OF MOBILE PHONE BRANDS TO CHILDREN
Author: Zachová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the effect of mobile phone brands for primary school kids in the 8th and 9th grades to see how these teenagers perceive brands of mobile phones , as it affects the marketing team and the subsequent identification of the basic rules that should govern marketing departments of individual manufacturers to successfully target this age group. In order to know the effects, the analysis of secondary data from the database of Marketing & Media Lifestyle was carried out. In addition, my own survey was conducted on a sample of 85 children in a large and a small town . The conclusion is a comparison and justification of values achieved, and suggestions for the marketing department and advertisement makers of the creative marketing strategies arising from the results.
Keywords: Children and marketing; Brand; Consumer behavior of children; Mobile phones

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 1. 2015
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 26. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51180/podrobnosti

Files for download

    Last update: