Interconnection of communication channels B2B company with impact on website´s visits

Thesis title: Propojení komunikačních kanálů B2B podniku s dopadem na návštěvnost webových stránek
Author: Matěna, Daniel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Mařík, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza čtyř hlavních komunikačních kanálů firmy K-net International Technical Group s.r.o., vyhodnocení jejich vzájemného propojení a zhodnocení celkového dopadu těchto kanálů na návštěvnost webových stránek. Jedná se o Facebook, LinkedIn, emailing a firemní webové stránky. Data z těchto kanálů jsou zpracována pomocí statistických platforem sociálních sítí a online programů MailChimp a Google Analytics. Dosažené výsledky jsou prezentovány v praktické části práce. Za sledované období došlo k úspěšnému propojení všech čtyř kanálů a výsledky značí, že práce firmy v této oblasti má svůj smysl a do budoucna nebude problém integrovat další komunikační kanály.
Keywords: Sociální sítě; Integrace; Google Analytics; Komunikační kanál; MailChimp
Thesis title: Interconnection of communication channels B2B company with impact on website´s visits
Author: Matěna, Daniel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Mařík, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Target of this bachelor thesis is analysis of four main communication channels of the company K-net International Technical Group Ltd, evaluation of their mutual connection and assessment of the overall impact of these channels on website's visits. The channels are Facebook, LinkedIn, emailing and company's website. Data from these channels are processed by using statistic platforms of social networks and online programs MailChimp and Google Analytics. Results of this work are presented in practical part. During reporting period were all four channels successfully integrated and results are showing us, that the company's work at this area makes sense and it will not be a problem to add new communication channels.
Keywords: Communication channels; Integration; Social networks; Google Analytics; MailChimp

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 2. 2015
Date of submission: 5. 5. 2015
Date of defense: 26. 5. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51498/podrobnosti

Files for download

    Last update: