Marketing plan of Bumbálek Company

Thesis title: Marketingový plán firmy Bumbálek
Author: Šimíček, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hajdíková, Taťána
Opponents: Švanda, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé bakalářské práce je vypracování marketingového plánu pelhřimovské firmy Bumbálek a, na jeho základě a analýzách firmy, návrhu pro "Udržení stávající pozice firmy a útlum konkurenčních tlaků". V práci bude zahrnut popis a vysvětlení marketingového plánu, základní informace o firmě, její současný stav a pozice na trhu. Zaměřím se především na předvedení jejích slabých a silných stránek, její hrozby a příležitosti, jak současné tak i ty budoucí, čili SWOT analýzu, ve které se budu podrobněji věnovat konkurenčním silám. Podle vytvořené SWOT analýzy vytyčím cíle, plány a návrhy pro budoucí chod firmy, které jsou podle mého názoru důležité a efektivní pro útlum konkurenčního tlaku v následujících letech. Sestavím tedy plán, který podpoří postavení firmy a udržení její pozice, využitím příležitostí místního trhu a vyhnutím se jeho hrozbám.
Keywords: Marketing; Marketingový plán; Propagace; SWOT analýza
Thesis title: Marketing plan of Bumbálek Company
Author: Šimíček, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hajdíková, Taťána
Opponents: Švanda, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The object of my bachelor's work is creation of a marketing plan for Bumbálek firm in Pelhřimov and, on it's foundation and firm's analysis, suggestions for "Keeping firm's current position and reduction of competition's pressure". In the work there will be a description and explanation of a marketing plan, basic informations about the firm, it's current market condition and position. I am going to focus especially on presentation of firm's current and future weakneses and strenghts, it's threats and opportunities, in other words SWOT analysis, in which I am going to pursuit competition's force in detail. According by the created SWOT analysis I am going to define objectives, plans and suggestions for a future firm's performance, which are, in my opinion, important and efficient for a competition pressure reduction in the following years. Thus, I am going to build a plan, which will support the firm's condition and keep it's position by using local market opportunities and avoiding it's threats.
Keywords: Marketing; Marketing plan; Propagation; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 3. 2013
Date of submission: 19. 12. 2014
Date of defense: 29. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42558/podrobnosti

Files for download

    Last update: