Arts Institute - communication strategy in the field of cultural policy

Thesis title: Institut Umění – komunikační strategie v oblasti kulturní politiky
Author: Kopecká, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubala, Ondřej
Opponents: Šlajs, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Komunikace je běžnou součástí institucí veřejného sektoru. Strategické řízení komunikace tak, aby vedlo ke splnění definovaných cílů už však nikoli. Této hypotéze odpovídá i Institut umění, který komunikuje se svými cílovými skupinami velmi nekoncepčně. Neplánuje komunikační aktivity a nevyhodnocuje jejich úspěšnost i přes to, že jeho hlavním posláním je podpora a prezentace umění a kultury. Teoretická část práce se proto zabývá komunikací ve veřejném sektoru a jejími specifiky ve vztahu k PR. Na základě rešerší odborné literatury definuje formy PR. Ukazuje, jak pracovat s různými cílovými skupinami, jaké existují nástroje komunikace a na jakém základě se tvoří efektivní komunikační strategie. Praktická část práce, komunikační strategie konkrétního projektu výzkumné sekce Institutu umění, vychází ze strategické analýzy a komunikačního auditu a poskytuje tak komplexní pohled na Institut umění, prostředí, v němž působí, a ve kterém komunikuje.
Keywords: public relations; komunikační strategie; Institut umění; komunikace
Thesis title: Arts Institute - communication strategy in the field of cultural policy
Author: Kopecká, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubala, Ondřej
Opponents: Šlajs, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Communication is a regular part of public sector institutions, whereas strategic communication management serving to reach set targets is significantly less common. This hypothesis fits well the case of the Arts Institute, which tends to communicate with its target groups in a rather unsystematic way. Communication activities are not planned or evaluated, even though its main mission is to support and present arts and culture. Theoretical part of the thesis is focused on the communication in the public sphere and its specifics in relation to PR. Different forms of PR are defined as a result of literature-based research. It describes how to work with various target groups, what communication tools to use and what constitutes effective communication strategies. Practical part of the thesis presents communication strategy of a particular project lead by the research section of the Arts Institute. The strategy is based on strategic analysis and communication audit and therefore gives a clear and complex picture of the Arts Institute functioning and its environment.
Keywords: communication strategy; Arts Institute; public relations; communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Economic and Social Policy

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 4. 2013
Date of submission: 30. 6. 2014
Date of defense: 29. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42822/podrobnosti

Files for download

    Last update: