Marketing and commercial communications of Komedie theatre

Thesis title: Marketingové a komerční komunikace divadla Komedie
Author: Stoklasová, Pavlína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza a zhodnocení marketingové a komerční komunikace Divadla Komedie a na základě zjištěných údajů navrhnout možná zlepšení do budoucna. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů marketing, marketingový mix, SWOT analýza a charakterizuje jednotlivé formy komerčních komunikací. Praktická část se věnuje analýze a zhodnocení marketingového mixu a komerčních komunikací Divadla Komedie a interpretaci výsledků vlastního dotazníkového šetření. Na základě provedené analýzy a výzkumu jsou navržena doporučení do budoucna.
Keywords: marketingový mix; komerční komunikace; kultura; Divadlo Komedie; marketing
Thesis title: Marketing and commercial communications of Komedie theatre
Author: Stoklasová, Pavlína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the Master's thesis is the analysis and the evaluation of marketing and commercial communications of Komedie theatre. The suggestion of the possible improvements in the future will be served based on the data analysis. The theoretical part deals with defining the terms of marketing, marketing mix, SWOT analysis and describes the various forms of commercial communications. The practical part deals with the analysis and evaluation of the marketing mix and commercial communications of Komedie theatre and interpretation of the results of a survey. Based on the analysis and research recommendations for the future are suggested.
Keywords: culture; commercial communications; marketing mix; Komedie theatre; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 12. 2013
Date of submission: 27. 6. 2014
Date of defense: 15. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45841/podrobnosti

Files for download

    Last update: