Hotel of the company AKCIOVÝ PIVOVAR DALEŠICE, a.s. and the effect of guest segmentation on its occupancy

Thesis title: Hotel společnosti AKCIOVÝ PIVOVAR DALEŠICE, a.s. a vliv segmentace hostů na jeho návštěvnost
Author: Walowa, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jenčková, Jiřina
Opponents: Indrová, Jarmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat vliv segmentace hostů na návštěvnost hotelu společnosti AKCIOVÝ PIVOVAR DALEŠICE, a.s. V případě zjištění nedostatků je druhým hlavním cílem této práce předložit návrhy na jejich zlepšení, které mohou být v praxi aplikovatelné. Teoretická část se zabývá výkladem základních pojmů z oblasti cestovního ruchu a následně cíleného marketingu. V praktické části je čtenářům představena destinace Dalešice a okolní atraktivity, jež jsou nejčastěji vyhledávanými cíli návštěvníků. Dále je proveden rozbor jednotlivých nástrojů marketingového mixu pivovarského hotelu a analyzována návštěvnost za období 2011, 2012 a 2013. Následně je tento rozbor srovnán s vybranými kulturními akcemi pořádanými pivovarem. Dotazníkovým šetřením je hodnocena spokojenost hotelových hostů a v závěru práce jsou získané poznatky z analýz navzájem konfrontovány a vyhodnoceny.
Keywords: segmentace; kulturní akce; ubytovací služby; cestovní ruch; návštěvnost
Thesis title: Hotel of the company AKCIOVÝ PIVOVAR DALEŠICE, a.s. and the effect of guest segmentation on its occupancy
Author: Walowa, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jenčková, Jiřina
Opponents: Indrová, Jarmila
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis aims mainly to analyse the effect of guest segmentation on the occupancy of the company AKCIOVÝ PIVOVAR DALEŠICE, a.s. If the investigation shows some weak points, diploma thesis suggests some improvements, which could be applicable in practise. Theoretical part deals with the interpretation of basic facts related to the tourism and the explanation of target marketing. Practical part is going to handle Dalešice as the place of interest with its surrounding and attractions, which are the most valuable goals for the visitors. Furthermore there is particular analysis regarding the individual marketing mix instruments of the hotel and analysing occupancy of the hotel for the periods in the years 2011, 2012 and 2013. The results are than compared with selected cultural events organized by the brewery. There has been used a questionnaire for evaluation the satisfaction of the hotel guests, which helped to get clear conclusion at the end of the thesis together with used results from investigations.
Keywords: occupancy; events; segmentation; tourism; accomodation services

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 3. 2014
Date of submission: 19. 12. 2014
Date of defense: 28. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46830/podrobnosti

Files for download

    Last update: