Aspects of marketing communications of microbrewery

Thesis title: Specifika marketingové komunikace minipivovarů
Author: Polák, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Škorpil, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací minipivovarů, které v současné době zažívají na českém pivovarnickém trhu nebývalý boom. Shrnuje teoretické podklady, týkající se marketingového prostředí, budování marketingové strategie a tvorby značky. Dále se zabývá taktickou rovinou marketingu, zejména pak marketingovým mixem. Ve své praktické části mapuje historii českého pivovarnictví a popisuje technologii výroby piva a jeho typy. Prostřednictvím dotazníkového šetření dále mapuje popularitu a povědomí o značkách mimopražských minipivovarů. Představuje nejúspěšnější z nich a na základě expertních rozhovorů se snaží vystihnout a zobecnit klíčové momenty, které vedly k jejich úspěchu a vyslovuje doporučení pro ostatní.
Keywords: Pivo; Minipivovar; Pivovar; Marketing; Komunikace; Specifika
Thesis title: Aspects of marketing communications of microbrewery
Author: Polák, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Škorpil, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of my bachelor thesis is marketing communication of small breweries, which contemporary experience a great development on Czech market. It summarizes theoretical background of marketing, especially brand building and marketing mix. In its practical part it summarizes history of czech brewing industry and describes technology of beer production ad types of beer. It uses survey method and interviews with experts to map popularity and brand awareness of Czech minibreweries out of Prague. In the end it picks the best known breweries, describes the key factors of their success and tries to define the way for others.
Keywords: Marketing; Marketing strategy; Marketing communication ; Microbreweries; Brewery

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 3. 2014
Date of submission: 5. 1. 2015
Date of defense: 20. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46982/podrobnosti

Files for download

    Last update: