Analysis of marketing activities of the music festival Colours of Ostrava

Thesis title: Analýza marketingových aktivit hudebního festivalu Colours of Ostrava
Author: Findejsová, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Abrhám, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je "Analýza marketingových aktivit hudebního festivalu Colours of Ostrava". Cílem teoretické části je představit marketingové aktivity a komunikační prostředky hudebních festivalů obecně. Cílem praktické části je pak aplikovat jednotlivé marketingové aktivity a komunikační prostředky přímo na hudební festival Colours of Ostrava a vyhodnotit jejich efektivitu a vliv na rozhodování spotřebitelů. Stejně tak analyzovat spokojenost návštěvníků a zjistit, čím je ovlivněna. Za těmito účely byl proveden marketingový výzkum, který je součástí praktické části této bakalářské práce.
Keywords: reklama; marketingový výzkum; komunikační mix; marketingový mix; marketing; Colours of Ostrava; festival; hudba
Thesis title: Analysis of marketing activities of the music festival Colours of Ostrava
Author: Findejsová, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Abrhám, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this thesis is "Analysis of marketing activities of music festival Colours of Ostrava". The aim of the theoretical part is to introdukce marketing and communication activities of music festival in general. The aim of the practical part is to apply these marketing and communication activities on music festival Colours of Ostrava and evaluate their effectiveness and influence on consumer decision making. In the same manner to analyse the contentment of visitors and to find out what influences them the most. For those purposes a marketing research was compiled and can be found in the practical part of this thesis.
Keywords: Colours of Ostrava; advert; marketing research; communication mix ; marketing mix; marketing; festival; music

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 2. 2014
Date of submission: 30. 11. 2014
Date of defense: 21. 1. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47981/podrobnosti

Files for download

    Last update: