Analysis of the marketing strategy of the company KMOTR – Masna Kroměříž a.s

Thesis title: Analýza marketingové strategie společnosti KMOTR – Masna Kroměříž a.s
Author: Petříková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Laurencikova, Emma
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zanalyzovat marketingovou strategii společnosti KMOTR -- Masna Kroměříž, a.s., jež patří mezi přední producenty trvanlivých masných výrobků na českém trhu. Zabývá se postavením firmy v rámci konkurenčního prostředí a dále postojem spotřebitelů k této značce, a to jak individuálně, tak ve srovnání se ostatními značkami produktů stejného typu. Podkladem pro zpracování této analýzy jsou teoretické poznatky z oblasti marketingu, zaměřené zejména na jednotlivé části marketingového mixu, které jsou zahrnuty v první části práce. Součástí práce je rovněž kvantitativní výzkum realizovaný mezi spotřebiteli výrobků typu trvanlivé salámy apod. a na základě jeho výsledků jsou v závěru práce uvedena doporučení pro změny současné marketingové strategie společnosti.
Keywords: Kmotr; marketingová strategie; značka; komunikace; trvanlivé salámy; marketing
Thesis title: Analysis of the marketing strategy of the company KMOTR – Masna Kroměříž a.s
Author: Petříková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Laurencikova, Emma
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of the diploma thesis is to analyze the marketing strategy of the company KMOTR - Masna Kromeříž a.s. that is one of the leading producers of preserved meat products on the Czech market. It deals with the position of the firm within its competitive environment and with consumer attitudes toward the brand, both individually and in comparison with other brands of the same product type. The analysis is based on theoretical knowledge of marketing, particularly focusing on different parts of the marketing mix, which are included in the first part. The thesis includes a quantitative research conducted among consumers of the products like sausages and based on its results I would mention some proposals and recommendations for changes to the current marketing strategy of the company.
Keywords: communication; sausages; Kmotr; marketing strategy; brand; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 2. 2013
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 22. 10. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41766/podrobnosti

Files for download

    Last update: