The Issue of the Corporate Identity of the Czech Republic and its significance for the country´s diplomacy

Thesis title: Problematika corporate identity České republiky a její význam pro diplomacii země
Author: Kabíčková, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Quigley, Martin John David
Thesis language: Česky
Abstract:
Teorie vytváření konkurenceschopné identity státu vznikla na základě principu řízení značky a zkušeností s rozvojem konceptu korporátní identity společností. Potřeba státu definovat a řídit vlastní identitu je stále aktuálnější s rozvojem globalizace. Jednotná, správně komunikovaná a řízená identita vede k vylepšení pověsti země, zvýšení přílivu zahraničních investic, zájmu turistů o tuzemské destinace a pracovní sílu dané země či vyššímu odbytu a cenám exportovaných výrobků. Práce porovnává výše zmíněné koncepty a odlišnosti tržního prostředí a prostředí mezinárodních vztahů. Východiska aplikuje na současný stav jednotné prezentace České republiky v zahraničí a hledá cesty a doporučení pro budoucí rozvoj v této oblasti.
Keywords: Česká republika; Značka; Identita
Thesis title: The Issue of the Corporate Identity of the Czech Republic and its significance for the country´s diplomacy
Author: Kabíčková, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Quigley, Martin John David
Thesis language: Česky
Abstract:
The Competitive Identity Theory of the state emerged from the concept of brand management and corporate identity management. The need for the state to identify and manage its own identity is ever more current with the development of globalisation. A unified, properly communicated and managed identity leads to enhanced reputation for the country, with an increased inflow of direct foreign investment, the interest shown by tourists in the country as a tourist destination, the interest in the labour force and an increase in the value and volume of exports. The thesis is comparing the above mentioned concepts, their differences and spefics given by the market forces and international relations. The findings are applied to the current status of the unified presentation of the Czech Republic abroad and searches for ways and recommendations for future development.
Keywords: Czech Republic; Competitive identity; Corporate identity

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní politika a diplomacie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 3. 2011
Date of submission: 15. 5. 2012
Date of defense: 10. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31492/podrobnosti

Files for download

    Last update: