Retargeting as a key to revenue growth in e-commerce

Thesis title: Retargeting as a key to revenue growth in e-commerce
Author: Baranyk, Pavel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Klega, Ondřej
Thesis language: English
Abstract:
The thesis gives an insight into the field of online marketing with a special focus on acquisition channels analysis and retargeting. The goals of this thesis are to introduce the most frequently used acquisition channels with focus on retargeting, carry out analyses of their performance in case of selected e-shop Feedo.cz and confirm pivotal role of retargeting in driving revenue growth of the company. The study was principally based on primary research of data and personal interviews with international online marketing experts that resulted into a unique and comprehensive overview of retargeting types and specific techniques. The analyses conclude that retargeting is not the biggest revenue growth driver even if it is a very important part of multichannel approach. Analyses of acquisition channels if further enriched by recommendations for further development of the company and its online marketing strategy.
Keywords: Retargeting; E-commerce; Email Marketing; Online Marketing; Multichannel
Thesis title: Retargeting jako klic k rustu v e-commerce
Author: Baranyk, Pavel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Klega, Ondřej
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce představuje problematiku online marketingu se zvláštním zaměřením na analýzu akvizičních kanálů a retargeting. Cílem této práce je představit nejčastěji používané akviziční kanály a retargetingové strategie, provést analýzy jejich výkonnosti na příkladu e-shopu Feedo.cz a potvrdit zásadní roli retargetingu pro růst společnosti. Analytická část práce je postavena na primárním výzkumu dat a osobních rozhovorech s mezinárodními experty na online marketing a retargeting, které vyústily v unikátní ucelený přehled typů retargetingu a specifických technik. Analýzy dospěly k závěru, že ač je retargeting důležitým zdrojem nových objednávek a součástí multichannel přístupu, není zdrojem nejdůležitějším. Analýza akvizičních kanálů je také obohacena doporučeními pro vylepšení stávajících strategií a další rozvoj.
Keywords: Email Marketing; Multichannel; Online Marketing; Retargeting; E-commerce

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 1. 2013
Date of submission: 30. 11. 2014
Date of defense: 9. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42907/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
    Last update: