Segmentation of tablet chocolate market by students

Thesis title: Segmentace trhu tabulkových čokolád u studentů
Author: Popelková, Renata
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Izera, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je nalézt diference, resp. podobnosti mezi studenty, kteří konzumují tabulkové čokolády, a na základě odlišností poznat, odkrýt a charakterizovat různé tržní segmenty. Dílčím cílem práce je postihnout mediální chování studentů, jež konzumují tabulkové čokolády, a poskytnout marketingová doporučení ohledně všech odkrytých skupin spotřebitelů. První část diplomové práce se zabývá teorií segmentace spotřebitelských trhů, ze které se vychází v praktické části. Analytická část práce se zaměřuje na hlavní charakteristiky českého trhu čokolád a analýzu primárních a sekundárních dat. Na základě zjištěných údajů je následně provedena segmentace trhu tabulkových čokolád. Výsledkem práce je odkrytí čtyř segmentů a postihnutí jejich mediálního chování. V závěru práce jsou uvedena marketingová doporučení ohledně všech identifikovaných segmentů.
Keywords: MML-TGI; SPSS; Mediální chování; Tabulkové čokolády; Segmentace spotřebitelského trhu
Thesis title: Segmentation of tablet chocolate market by students
Author: Popelková, Renata
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Izera, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this Master's Thesis is to discover differences, or rather similarities in consumer's behaviour on the Czech tablet chocolate market by students and based on these differences identify, reveal and characterize various market segments. Partial goal is to detect media behaviour of students who consume chocolate tablets and provide marketing recommendations regarding to all revealed groups of consumers. The first part deals with the theory of segmentation of consumer markets which serves as the basis for analysis in the practical part. The analytical part of the thesis focuses on the main characteristics of the Czech chocolate market and analysis of primary and secondary data. Subsequently based on the collected data the market segmentation of tablet chocolate market is performed. The outcome of this Master's Thesis discovers four market segments and detects their media behavior. Marketing recommendations regarding all identified segments are given at the end of Thesis.
Keywords: MML-TGI; SPSS; Media behaviour; Tablet chocolate ; Segmentation of the consumer market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 9. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 17. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43828/podrobnosti

Files for download

    Last update: