Analysis of the commercial communication at Air Bank

Thesis title: Analýza komerčních komunikací spol. Air Bank
Author: Kořínková, Pavla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Kozáková, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na společnost Air Bank. Jedná se o analýzu komerčních komunikací společnosti od jejího založení až po současnost, tedy rok 2014. Cílem práce je pomocí analýzy komerčních komunikací zjistit, co stojí za úspěchem Air Bank, a také pomocí konkurenčních analýz identifikovat, v jaké pozici se Air Bank na trhu v současné době nachází. Dále jsem využila terénního šetření, abych získala aktuální data, která by mi umožnila doplnit mou analýzu o vnímání značky Air Bank a o vnímání jejích komerčních komunikací. Na základě informací získaných pomocí těchto analýz jsem provedla SWOT analýzu, která odhalila slabé a silné stránky společnosti Air Bank a poukázala na potenciální hrozby a příležitosti. V závěru práce jsem navrhla doporučení do budoucnosti.
Keywords: vnímání značky; konkurence; média; komerční komunikace; Dva světy; Air Bank
Thesis title: Analysis of the commercial communication at Air Bank
Author: Kořínková, Pavla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Kozáková, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on the company Air Bank. It deals with analysis of commercial communications company from its inception to the present, the year 2014. The aim is to find out through the analysis of commercial communications what is behind the success of Air Bank as well as using competitive analysis to find out the position of Air Bank on the market. Then I used the field survey in order to obtain current data that would allow me to complete my analysis by adding the perception of Air Bank as a brand and its perception of commercial communications. Based on information obtained through these analyzes I conducted a SWOT analysis, which revealed the strengths and weaknesses of Air Bank and revealed potential graves and opportunities. In the end I propose recommendations for the future.
Keywords: perception of the brand; competition; media; commercial communications; Dva světy; Air Bank

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 10. 2013
Date of submission: 30. 6. 2014
Date of defense: 10. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45098/podrobnosti

Files for download

    Last update: