LOYALTY PROGRAMS AND THEIR EFFECTIVENESS FROM THE COMPANY POINT OF VIEW

Thesis title: LOYALTY PROGRAMS AND THEIR EFFECTIVENESS FROM THE COMPANY POINT OF VIEW
Author: Idugboe, Sandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: English
Abstract:
This thesis analyzes Loyalty programmes as used by companies as marketing tool, their benefits, setbacks and effectiveness so as to determine whether Loyalty programmes do achieve the purposes for which they are created by companies for the clients. Since Loyalty programmes have become a common practice amongst businesses, this research helps us Know whether the effort spent on creating and offering such programmes yields any different gain for companies other than what they would normally get? If and where the loyalty programmes need to be evaluated in order to create the desired goal, and whether loyalty programmes really make a difference in customers' purchasing habit. The knowledge of these would go a long way to ease the managerial process for both companies and consumers.
Keywords: Buyer purchasing/buying habit; Customer loyalty; Customer loyalty programmes
Thesis title: LOYALTY PROGRAMS AND THEIR EFFECTIVENESS FROM THE COMPANY POINT OF VIEW
Author: Idugboe, Sandra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce analyzuje věrnostní programy jako jeden z marketingových nástrojů, který je v současné době firmami hojně využíván. Zabývá se jejich efektivitou pro firmy i tím, jak jednotlivé parametry loajalitních programů vnímají zákazníci. Práce analyzuje, zda loajalitní programy naplňují cíle, které si v souvislosti s nimi firmy stanovily. Výzkum, založený na primárních datech, se snaží odpovědět na otázku, zda úsilí vynaložené na vytvoření a správu věrnostních programů přispívá k naplnění marketingových a obchodních cílů firmy. Práce se zaměřuje na parametry věrnostních programů a zjišťuje, zda tyto parametry opravdu přispívají k požadované změně kupního chování zákazníků. Získané poznatky by měly být využitelné firmami v marketing managementu.
Keywords: zákaznická loajalita; Věrnostní programy; spotřební chování; nákupní zvyklosti

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 11. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 17. 2. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45410/podrobnosti

Files for download

    Last update: