The method of realization musical instruments fair and its application in the example of the fair Czech guitar

Thesis title: Možnosti realizace a finančního zabezpečení veletrhu hudebních nástrojů v ČR
Author: Plášil, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce je zaměřena na tvorbu a organizaci žánrového veletrhu v České republice. Tématem akce jsou české kytary, tedy originální řemeslné výrobky lokálních nástrojařů. V úvodní části textu jsou za použití zdrojů z odborné literatury zpracovány teoretické základy přípravy akce, zaměřené především na management a marketing. Druhá část se věnuje organizaci již konkrétního veletrhu Česká kytara, kde je dále rozpracováno spektrum zákazníků a je zde řada analýz, které napomáhají ke stanovení obchodní strategie organizátora. Prostor je věnován také přínosu akce a v neposlední řadě je zde zdůrazněn edukativní rozměr veletrhu. Závěrečná část je věnována výsledkům výzkumu autora mezi českými výrobci kytar. Výstupem bakalářské práce je zveřejnění doposud nepublikovaných informací z marginálního segmentu trhu a nastínění možnosti podnikání v tomto prostředí
Keywords: fundraising; neziskový sektor; marketing; management; veletrh
Thesis title: The method of realization musical instruments fair and its application in the example of the fair Czech guitar
Author: Plášil, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This work traces the process of creating and organising a genre fair in Czech Republic. The theme of this event are czech guitars, original handmade products of local masterbuilders. The theoretical base of this action's preparation (based on the professional literature) is stated in the beginning of the text. This opening part emphasizes mainly marketing and management. The second part is devoted to organisation of a specific fair Czech Guitar. The reader is also acquainted with the customers spectrum and there is a number of analyses which help the organisator with making his business strategy. There is mentioned also a contribution of the event and the educational meaning of the fair. The final part of the work is devoted to the results of a reseach among masterbuilders. The output of this bachelor work should represent information from marginal segment of the market, which weren't published until now. And sketch the opportunity of entrepreneurship in this environment.
Keywords: fundraising; non-profit sector; marketing; management; fairs

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 12. 2013
Date of submission: 22. 8. 2014
Date of defense: 17. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46018/podrobnosti

Files for download

    Last update: