Marketing of cultural periodicals and proposal of marketing strategy for magazine Lógr

Thesis title: Marketing kulturních periodik a návrh marketingové strategie magazínu Lógr
Author: Cibulková, Eliška
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Riedlbauch, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Obsahem této diplomové práce je zjištění a zhodnocení situace současného stavu marketingu, marketingových aktivit a jejich plánování v praxi českých kulturních periodik a následný návrh marketingové strategie konkrétního časopisu. V teoretické části jsou uvedeny základní pojmy z oblasti marketingu a marketingového strategického plánování, dále principy situační analýzy, ze které následně vychází plánování marketingového mixu. Na tyto úvodní kapitoly navazuje praktická část, jejíž součástí je rozbor tří literárně-kulturních periodik zejména z hlediska nástrojů 4 P -- A2, Host a Literární noviny. Na základě poznatků efektivity a účinnosti jednotlivých nástrojů je následně navržena strategie pro magazín Lógr. V závěru práce je provedeno celkové shrnutí a zhodnocení stavu marketingu literárně-kulturních periodik a účinnost jednotlivých marketingových nástrojů v jejich praxi.
Keywords: marketingové nástroje 4 P; marketingová strategie; literárně-kulturní periodika; marketing
Thesis title: Marketing of cultural periodicals and proposal of marketing strategy for magazine Lógr
Author: Cibulková, Eliška
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Riedlbauch, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The content of this thesis is to identify and assess the situation of the current state of marketing, marketing activities and planning in practice of Czech cultural periodicals and proposal of marketing strategy for particular magazine. The theoretical part provides the basic terms of marketing and marketing strategic planning, principles of situational analysis, which in turn is based on the planning of the marketing mix. These introductory chapters followed by a practical part, which includes the analysis of three literary and cultural periodicals, especially in terms of tools 4 -- A2, Host and Literární noviny. On the basis of the efficiency and effectiveness of each tool is proposed strategy for magazine Lógr. The conclusion is an overall summary and assessment of the state of marketing literary and cultural periodicals and effectiveness of marketing tools in their practice.
Keywords: marketing tools 4 P; marketing strategies; literary and cultural periodicals; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 11. 2013
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 16. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46081/podrobnosti

Files for download

    Last update: