Czech Museum and International Audience

Thesis title: České muzeum a mezinárodní publikum
Author: Suchánková, Pavla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Janištinová, Anna
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářské práce se zabývá problematikou mezinárodních návštěvníků muzejních institucí. Hlavním cílem práce je charakterizovat segment zahraničních návštěvníků za účelem navržení vhodných marketingových strategií vedoucích k efektivnější práci s touto skupinou, tak aby byly aplikovatelné i v rámci českých muzeí. Teoretická část práce je zaměřena na základní definice a teorie marketingu, zejména v oblasti muzeí a muzejních návštěvníků s důrazem na skupinu zahraničních návštěvníků. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu motivace zahraničních návštěvníků k návštěvě Nové budovy Národního muzea a analýzu vybraných propagačních a informačních kanálů určeným zahraničním návštěvníků. Tyto poznatky jsou doplněny o přístupy zahraničních muzeí k mezinárodním návštěvníkům.
Keywords: Národní muzeum; zahraniční návštěvníci; marketing; muzeum
Thesis title: Czech Museum and International Audience
Author: Suchánková, Pavla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Janištinová, Anna
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor thesis deals with the issue of international visitors of the museum institutions. The main aim of this work is to characterize the segment of foreign/international visitors in order to design appropriate marketing strategies leading to more effective work with this group and being applicable even in the context of Czech museums. The theoretical part is focused on the basic definitions and theories of marketing, especially in the field of museums and museum visitors with an emphasis on a group of foreign/international visitors. The practical part contains the results of the research on motivation of foreign/international visitors to visit the New building of the National Museum and the analysis of selected promotional and information channels intended for foreign/international visitors. These findings are complemented by foreign museums approaches to international visitors.
Keywords: the National museum; international visitors; marketing; museum

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 3. 2014
Date of submission: 31. 5. 2014
Date of defense: 17. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46939/podrobnosti

Files for download

    Last update: