Specifics of Customer Behavior in the Market of Coffee

Thesis title: Specifika spotřebního chování na trhu kávy
Author: Kohoutová, Denisa
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá nákupními zvyklostmi spotřebitelů na trhu kávy v České republice. Hlavním cílem diplomové práce je postihnout specifika spotřebního chování na trhu kávy. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány pojmy jako spotřebitel a spotřební chování, kupní rozhodovací proces, marketingový výzkum. V další podkapitole je popsána káva jako komodita a trh kávy v ČR a ve světě. Praktická část se zabývá marketingovým výzkumem, kde hlavním nástrojem je dotazníkové šetření. Dalším nástrojem je kvalitativní metoda sběru primárních dat - osobní interview s vybranými respondenty. Pro analýzu sekundárních dat je využita databáze MML-TGI od agentury Median.
Keywords: káva; osobní interview; marketingový výzkum; kupní rozhodovací proces; spotřebitel; MML-TGI; trh kávy; spotřební chování
Thesis title: Specifics of Customer Behavior in the Market of Coffee
Author: Kohoutová, Denisa
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the buying habits of consumers in the market of coffee in the Czech Republic. The main goal of this thesis is describing the specifics of consumer behavior in the market of coffee. The thesis is divided into theoretical and practical parts. I define terms such as consumer and consumer behavior, purchase decision-making process, market research in the theoretical part. The next subschapter describes the coffee like a commodity, market of coffee in the Czech Republic and market of coffee in the world. The practical part deals with marketing research where the main tool is a questionnaire survey. Qualitative method of collecting primary data - personal interviews with selected respondent is another tool. I used database of MML-TGI from the Median agency for the analysis of secondary data.
Keywords: personal interview; marketing research; purchase decision-making process; consumer behavior; MML-TGI; market of coffee; coffee; consume

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 1. 2014
Date of submission: 27. 8. 2014
Date of defense: 10. 9. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48313/podrobnosti

Files for download

    Last update: