The Phenomenon of Modern Time - Organic food

Thesis title: Fenomén moderní doby – Biopotraviny
Author: Štěrbová, Daniela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Černá, Magdalena
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma Fenomén moderní doby - Biopotraviny se zabývá marketingovou orientací na trhu biopotravin a ekologického zemědělství. Cílem práce je zanalyzovat míru informovanosti a vzdělanosti spotřebitelů v oblasti biopotravin. Teoretická část definuje základní pojmy a zkoumá jednotlivé nástroje marketingového mixu jako je produkt - biopotravina, distribuce, cena a propagace. Praktická část již zahrnuje řešení vlastního výzkumu zaměřeného na znalosti a povědomí spotřebitelů o biopotravinách, který byl prováděn metodou dotazníkového šetření. Analýza údajů výzkumu je stěžejní pro vyvození závěrů a navržení některých vhodných doporučení v oblasti marketingu biopotravin a ekologického zemědělství.
Keywords: výzkum trhu; marketing biopotravin; biopotraviny; ekologické zemědělství
Thesis title: The Phenomenon of Modern Time - Organic food
Author: Štěrbová, Daniela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Černá, Magdalena
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis entitled Organic Food - The Phenomenon of Modern Time examines the marketing orientation on the organic food and organic farming market. The aim of this thesis is to analyze the degree of consumer awareness and education in the area of organic food. The theoretical part will define the basic terms and will consider the individual instruments of the marketing mix: product (organic food), place, price and promotion. The practical part includes original research focused on consumer knowledge and awareness about organic food, conducted through the survey method. An analysis of the research outcomes is essential in order to draw conclusions and propose appropriate recommendations in the field of organic food and organic farming marketing.
Keywords: market research; marketing of organic food; organic food; organic farming

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 3. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27301/podrobnosti

Files for download

    Last update: