THE PROGRAM "EU MONEY TOSCHOOLS” AS AN EXAMPLE OF SIMPLIFIED DRAWING SUBSIDIES IN THE OPERATIONAL PROGRAM OF EDUCATION FOR COMPETITIVENESS

Thesis title: Program „EU peníze školám“ jako příklad záměru o zjednodušení čerpání dotací v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost
Author: Jun, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kotýnková, Magdalena
Opponents: Szabová, Lucia
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá programem "EU peníze školám" v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost (OP VK) a souvisejícími změnami v čerpání prostředků z Evropského sociálního fondu. Analýza je zaměřena na efektivitu programu z pohledu administrativních nákladů na straně příjemce dotace. Programové financování podpory vzdělávání v České republice ze strukturálních fondů je srovnáno z pohledu efektivity s financováním ze soukromých zdrojů v rámci konceptu Corporate social responsibility (CSR) a dále je pojednána možnost aletrnativy CSR k tomuto financování z veřejných prostředků. Cíle diplomové práce jsou naplněny především kvalitativním výzkumem formou řízených rozhovorů s příjemci dotací z programu "EU peníze školám" a zároveň odborníky na tuto tematiku, SWOT analýzou programu, dále pak komparativní analýzou OP VK s konceptem CSR.
Keywords: Veřejné výdajové programy; Administrativní náklady; Evropský sociální fond; Společenská odpovědnost firem; Vzdělání; Strukturální fondy
Thesis title: THE PROGRAM "EU MONEY TOSCHOOLS” AS AN EXAMPLE OF SIMPLIFIED DRAWING SUBSIDIES IN THE OPERATIONAL PROGRAM OF EDUCATION FOR COMPETITIVENESS
Author: Jun, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kotýnková, Magdalena
Opponents: Szabová, Lucia
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the program "EU money to schools" under the Operational Program Education for Competitiveness and the associated changes in drawing funds from the European Social Fund. The analysis focuses on the effectiveness of the program in terms of administrative costs of beneficiary. Program funding to support education in the Czech Republic from the Structural Funds are aligned in terms of efficiency with funding from private sources within the concept of corporate social responsibility (CSR) and further discussed the possibility of alternative CSR. Objectives of the thesis are filled primarily driven by qualitative research interviews with recipients of grants from the "EU money to schools", while experts on this theme, SWOT analysis of the program, as well as comparative analysis of the Operational Program Education for Competitiveness to the concept of CSR.
Keywords: Public expenditure programs; Administration costs; Corporate social responsibility; Education; Structural funds; European social fund

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Hospodářská politika
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Economic and Social Policy

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 1. 2011
Date of submission: 17. 5. 2011
Date of defense: 27. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29766/podrobnosti

Files for download

    Last update: