Marketing of Property Developers .Case Study on the First Phase of the ByTy Malešice Project

Thesis title: Marketing developerských společností, příklad na projektu „ByTy Malešice“ - 1. etapa
Author: Pajskrová, Andrea Marie-Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Louda, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je popis a analýza marketingu developerských společností rezidenčních nemovitostí v Praze na vybraných projektech, se zaměřením na jejich marketingové mixy. Teoretická část se zabývá charakteristikou developmentu a specifikuje marketing v developmentu rezidenčních společností se zaměřením na marketingový mix a marketingový výzkum. Analytická část se zaměřuje na projekt ByTy Malešice na Praze 10 a jeho konkurenci a analyzuje marketingové mixy vybraných projektů. Další částí je dotazníkové šetření nabízející pohled na marketingové aktivity developerských společností v Praze ze strany kupujících. Závěr shrnuje zjištěné poznatky a navrhuje základní východiska ke zlepšení marketingových mixů developerských společností.
Keywords: rezidenční nemovitosti; marketingový mix; development
Thesis title: Marketing of Property Developers .Case Study on the First Phase of the ByTy Malešice Project
Author: Pajskrová, Andrea Marie-Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Louda, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis aims to analyze and describe marketing of residential property developers in Prague on selected projects with the focus on their marketing mixes. The theoretical part deals with the characteristics of property development and specifies marketing of residential property development companies specializing in marketing mix and marketing research. The analytic part focuses on the ByTy Malešice project located in Prague 10 and its competitors and it analyzes marketing mixes of the selected projects. The following part contains a questionnaire survey offering view of the marketing activities of property developers in Prague from the buyers' perspective. The conclusion summarizes the findings and suggests principal solutions leading to the improvement of marketing mixes of residential property development companies.
Keywords: marketing mix; development; residential real estate

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2011
Date of submission: 19. 12. 2012
Date of defense: 6. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33290/podrobnosti

Files for download

    Last update: