Implementation of the slogan "SIMPLY CLEVER" into the corporate culture of the company ŠKODA AUTO a.s

Thesis title: Premietnutie logiky sloganu "SIMPLY CLEVER" do podnikovej kultúry spoločnosti ŠKODA AUTO a.s
Author: Mýtna, Dominika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Nový, Ivan
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavnou témou tejto diplomovej práce je organizačná kultúra v spoločnosti ŠKODA AUTO a.s. a jej vylaďovanie v duchu sloganu "SIMPLY CLEVER", pričom jej spracovanie nadväzuje na projekt spracovávaný v danej spoločnosti. Práca je štruktúrovaná do štyroch hlavných celkov. V prvej časti práce sú spracované teoretické východiská organizačnej kultúry, jej diagnostiky, ako aj problematika zmeny kultúry organizácie. Druhá a tretia časť práce poskytujú kompletný metodický postup výskumu, spracovanie témy a hlavné výstupy v podobe identifikácie problémových oblastí, definovania katalógu nových hodnôt a vzorcov chovania, ale aj návrhu metodiky internej komunikačnej kampane za účelom komunikácie nových "SIMPLY CLEVER hodnôt" k zamestnancom. V zhrňujúcej časti práce poskytujem sumarizáciu potenciálnych rizík a návrh krátkodobých aj dlhodobých opatrení podporujúcich úspešnú realizáciu projektu formovania organizačnej kultúry, tak aby rezonovala s logikou sloganu "SIMPLY CLEVER".
Keywords: firemná komunikácia ; pracovné jednanie; vzorce chovania; firemné hodnoty; zmena organizačnej kultúry; organizačná kultúra
Thesis title: Promítnutí logiky sloganu "SIMPLY CLEVER" do podnikové kultury společnosti ŠKODA AUTO a.s
Author: Mýtna, Dominika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Nový, Ivan
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavním tématem této diplomové práce je organizační kultura ve společnosti ŠKODA AUTO a její vylaďování v duchu sloganu "SIMPLY CLEVER", přičemž její zpracování navazuje na projekt zpracovávaný v dané společnosti. Práce je strukturovaná do čtyř hlavních celků. V první části práce jsou zpracovaná teoretická východiska organizační kultury, její diagnostiky a také problematika změny kultury organizace. Druhá a třetí část práce poskytuje kompletní metodologický postup výzkumu, zpracování tématu a hlavní výstupy v podobě identifikace problémových oblastí, definice katalogu nových hodnot a vzorců chování, ale také návrhu metodiky interní komunikační kampaně za účelem komunikace nových "SIMPLY CLEVER hodnot" k zaměstancům. V závěru práce poskytuji sumarizaci potenciálních rizik a návrh krátkodobých i dlouhodobých opatření podporujících úspěšnou realizaci projektu formování organizační kultury tak, aby rezonovala s logikou sloganu "SIMPLY CLEVER".
Keywords: organizační kultura; firemní komunikace; pracovní jednání; vzorce chování; firemní hodnoty; změna organizační kultury
Thesis title: Implementation of the slogan "SIMPLY CLEVER" into the corporate culture of the company ŠKODA AUTO a.s
Author: Mýtna, Dominika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Nový, Ivan
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main topic of this Master's thesis is organizational culture within the company ŠKODA AUTO a.s. and its formation in the spirit of the company's slogan "SIMPLY CLEVER", with results gathered from the project which was performed in the company. The thesis is structured into four main sections. The first section deals with the theoretical knowledge of the organizational culture, its diagnosis and the change of the culture within a company. The second and third sections provide a complete methodological process of the research consisting of elaboration upon the topic here-in and the main outcome in the form of the identification of problematic areas within the company, definition of new corporate values and standards of behavior as well as the methodology of the internal communication campaign with the purpose to communicate new "SIMPLY CLEVER values" towards the employees. In the final section, I am developing a list of potential risks and suggesting short-term and long-term measures in order to support the successful implementation of the project.
Keywords: corporate communication ; change of organizational culture; standards of behavior; corporate values; organizational culture

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 12. 2011
Date of submission: 25. 8. 2012
Date of defense: 2014

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: