Marketing strategies of selected Prague music festivals – similarities and differences, analysis of promotional materials

Thesis title: Marketingové strategie vybraných pražských hudebních festivalů – podobnosti a rozdíly, analýza propagačních materiálů
Author: Hellebrandová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
Teoretická část práce popisuje marketing v oblasti kultury a konkrétně hudebních festivalů. Zaměřuje se na nástroje a nejvýznamnější aspekty současné marketingové praxe. Praktická část se potom podrobně věnuje čtyřem festivalům vážné hudby a jazzu: Pražskému jaru, Prague Proms, Dvořákově Praze a Strunám podzimu. Pojednává o jejich právní formě, financování, zaměření, programové nabídce a vizuální podobě některých propagačních materiálů jako log, webových stránek a plakátů. To vše v rozmezí minimálně dvou let (2011, 2012).
Keywords: marketing; propagační materiály; hudba; Praha; festival
Thesis title: Marketing strategies of selected Prague music festivals – similarities and differences, analysis of promotional materials
Author: Hellebrandová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Riedlbauch, Václav
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
The theoretical part of the Bachelor's Thesis describes marketing in the field of culture and especially in the field of music festivals. It focuses on the tools and the most important aspects of contemporary marketing practice. The practical part is dealing with four festivals of classical music and jazz in detail: Prague Spring, Prague Proms, Dvořák Prague and Strings of Autumn. It discusses its legal form, funding, specialization, programme offer and visual appearance of some promotional materials such as logos, websites and posters. All this within a minimum of two years (2011, 2012).
Keywords: Prague; marketing; promotional materials; festival; music

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 3. 2012
Date of submission: 5. 6. 2012
Date of defense: 26. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36530/podrobnosti

Files for download

    Last update: