Body Image and Its Perceived Relevance to Consumers with Use of MML – TGI Data Analysis

Thesis title: Body image a jeho vnímaný význam pro spotrebitele s využitím analýzy dat MML -- TGI
Author: Hortík, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Jurašová, Marka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce shrnuje v teoretické části informace k tématu body image v širším pojetí. Zabývá se vztahem lidí k vlastnímu tělu, včetně souvisejících psychologických aspektů, proměnlivosti pojetí fyzické krásy v historickém i kulturním kontextu, problematikou měření lidského těla a v neposlední řadě i navazujícím marketingovým využitím. Analytická část dále na základě dat MML -- TGI zkoumá prvky body image z pohledu životního stylu a zahrnuje také doporučení ohledně aplikace znalostí body image ve spotřebním chování zákazníků.
Keywords: Body image; marketing; MML-TGI ; reklama
Thesis title: Body Image and Its Perceived Relevance to Consumers with Use of MML – TGI Data Analysis
Author: Hortík, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Jurašová, Marka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis summarizes in the theoretical part all important information about body image in broader sense. It deals with the relationship of people to their own body, including related psychological aspects, variability of the concept of physical beauty in historical and cultural context, the measurement of the human body and folowing marketing use. The analytical part is based on data MML -- TGI, examines the elements of body image in terms of lifestyle and also includes recommendations on application of body image understanding in the consumer behavior.
Keywords: marketing; MML-TGI; advertising; Body image

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 3. 2012
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 2014

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: