Thesis title: |
Body image a jeho vnímaný význam pro spotrebitele s využitím analýzy dat MML -- TGI |
Author: |
Hortík, Tomáš |
Thesis type: |
Diplomová práce |
Supervisor: |
Pešek, Ondřej |
Opponents: |
Jurašová, Marka |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Diplomová práce shrnuje v teoretické části informace k tématu body image v širším pojetí. Zabývá se vztahem lidí k vlastnímu tělu, včetně souvisejících psychologických aspektů, proměnlivosti pojetí fyzické krásy v historickém i kulturním kontextu, problematikou měření lidského těla a v neposlední řadě i navazujícím marketingovým využitím. Analytická část dále na základě dat MML -- TGI zkoumá prvky body image z pohledu životního stylu a zahrnuje také doporučení ohledně aplikace znalostí body image ve spotřebním chování zákazníků. |
Keywords: |
Body image; marketing; MML-TGI ; reklama |
Thesis title: |
Body Image and Its Perceived Relevance to Consumers with Use of MML – TGI Data Analysis |
Author: |
Hortík, Tomáš |
Thesis type: |
Diploma thesis |
Supervisor: |
Pešek, Ondřej |
Opponents: |
Jurašová, Marka |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
This thesis summarizes in the theoretical part all important information about body image in broader sense. It deals with the relationship of people to their own body, including related psychological aspects, variability of the concept of physical beauty in historical and cultural context, the measurement of the human body and folowing marketing use. The analytical part is based on data MML -- TGI, examines the elements of body image in terms of lifestyle and also includes recommendations on application of body image understanding in the consumer behavior. |
Keywords: |
marketing; MML-TGI; advertising; Body image |
Information about study
Study programme: |
Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
Type of study programme: |
Magisterský studijní program |
Assigned degree: |
Ing. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of Marketing |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
29. 3. 2012 |
Date of submission: |
15. 5. 2013 |
Date of defense: |
2014 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.