Marketing strategy of McDonald's

Thesis title: Marketingová strategie společnosti McDonald’s
Author: Zukalová, Markéta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Společnost McDonald's a její produkty jsou známé po celém světě, a to zejména díky kvalitní a efektivní marketingové strategii. Tato strategie však nespočívá pouze v zachování konzistentní celosvětové představy o značce; společnost se v rámci možností snaží produkty přizpůsobit lokálním trhům a preferencím zákazníků. Jakým způsobem je ale budována marketingová propagace konkrétních provozoven? Jednotlivé restaurace znají nejlépe své zákazníky, neměla by tedy marketingová kampaň být připravována na lokální bázi, dle specifikací zákazníků? Na tyto otázky jsem se snažila nalézt odpovědi ve své práci. Srovnala jsem tak úspěšnost a proces plánování stávajících národních kampaní s preferencemi zákazníků vybrané provozovny; výsledkem je tedy zhodnocení efektivnosti těchto kampaní a stanovení případných příležitostí ke zlepšení, na které by se společnost měla zaměřit, pokud chce jejich úspěšnost zvýšit.
Keywords: marketing služeb; marketingový výzkum; McDonald's; marketingová kampaň; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of McDonald's
Author: Zukalová, Markéta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
McDonald's Corporation and its product are known throughout the world, mainly due to its effective marketing strategy. This strategy, however, lies not only in maintaining consistent global image of the brand, but also in the effort to customize products to local markets and customers' preferences. But how is the marketing strategy of a specific restaurant being prepared and built? The restaurant usually knows best its customers; therefore marketing campaigns should be prepared on a local basis according to their specifications. I tried to find answers to the question within my thesis. I compared the efficiency of the national marketing campaigns with customers' preferences of a specific restaurant and the main goal was to evaluate their effectiveness and to determine potential opportunities for improvement in order to increase their success among the customers.
Keywords: services marketing; marketing research; McDonald's; marketing campaign; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 5. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 25. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37582/podrobnosti

Files for download

    Last update: