Marketing strategy of Česká podnikatelksá pojišťovna

Thesis title: Marketingová strategie České podnikatelské pojišťovny
Author: Besperát, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu marketingoví strategie České podnikatelské pojišťovny, jejím cílem je kromě samotné analýzy také zhodnocení úspěšnosti marketingové strategie a to na základě srovnání meziročního nárůstu zisku v závislosti na výdajích do marketingu. Práce je rozdělena na část teoretickou, kde nejdříve popisuji marketingové prostředí, strategický marketing a marketingový mix v pojišťovnictví. V druhé části se věnuji obecně pojišťovnictví, krátkému popisu současné situace na českém pojistném trhu. Poslední 2 kapitoly se již věnují společnosti samotné, představuji společnost a její klíčová odvětví součástí této kapitoly je i SWOT analýza ČPP. Poslední kapitola se věnuje samotné marketingové strategii ČPP jejíž součástí je i zhodnocení úspěšnosti marketingové strategie.
Keywords: Pojistný trh; Marketingový mix; Marketing; Česká podnikatelská pojišťovna
Thesis title: Marketing strategy of Česká podnikatelksá pojišťovna
Author: Besperát, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The batchelor thesis if focused on the analysis of marketing strategy of an insourance company Česká podnikatelská pojišťovna,a.s. The aim of the thesis is to prove eficiency of the marketing strategy of the company. In the theoretical part of the tesis I describe strategy marketing, marketing environment and marketing mix. The second part of the thesis if focused on insurance generally, you find there analyse of the current condition on the market. Then there is a presentation of the company with historical data and description of key sector for the company. The last chapter is devoted to the marketing strategy of ČPP with the analyse of the eficiency of the marketing strategy ,,gain'' vs ,,marketing expenses''.
Keywords: Marketing; Marketing mix; Insourance market; Česká podnikatelská pojišťovna

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 2. 2014
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 24. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42507/podrobnosti

Files for download

    Last update: