Corporate culture Danone

Thesis title: Firemní kultura společnosti Danone
Author: Vaníková, Zuzana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Klik, Richard
Thesis language: Česky
Abstract:
První část práce je teoretická. Věnuje se obecně pojmům kultura, firemní kultura a národní kultura. V praktické části jsou rozebrány prvky podnikové kultury společnosti Danone. Zaměřuje na současné změny probíhající ve společnosti a jejich dopady na firemní kulturu. Cílem bakalářské práce je popsat a analyzovat firemní kulturu společnosti Danone v České republice, jakou má tato firma společenskou odpovědnost a zároveň jestli prosazuje dodržování etických norem na pracovišti i mimo něj. Cílem třetí kapitoly je vymezit a zhodnotit současnou situaci společnosti v České republice a střední Evropě a vyvodit možné důsledky, které tyto změny mohou mít na firemní kulturu.
Keywords: Hodnoty; Společenská odpovědnost; Národní kultura; Firemní kultura; Kultura
Thesis title: Corporate culture Danone
Author: Vaníková, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Klik, Richard
Thesis language: Česky
Abstract:
The first part is theoretical. It deals with general concepts of culture, corporate culture and national culture. In the practical part deals with elements of corporate culture Danone. It focuses on the current changes taking place in the firm and their impact on corporate culture. The aim of the thesis is to describe and analyze the corporate culture of the company Danone in the Czech Republic, what social responsibility this company has and at the same time if it enforces ethical standards in the workplace and beyond. The aim of the third chapter is to identify and assess the current situation of the company in the Czech Republic and Central Europe and to draw possible implications that these changes may have on corporate culture.
Keywords: Values; Social responsibility; National culture; Corporate culture; Culture

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 4. 2013
Date of submission: 15. 4. 2014
Date of defense: 5. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/42871/podrobnosti

Files for download

    Last update: