The analysis of the communication mix of the firm ITC Travel & Conference

Thesis title: Analýza komunikačního mixu společnosti ITC Travel & Conference
Author: Maršíková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o komunikačním mixu společnosti ITC Travel & Conference s.r.o. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část seznamuje čtenáře s pojmem marketingová komunikace, s jednotlivými komunikačními nástroji a dále se věnuje trhu B2B a službám. Praktická část je zaměřena na společnost ITC Travel & Conference s.r.o. a její komunikační aktivity. Cílem této práce je zanalyzovat současný stav komunikačního mixu společnosti ITC Travel & Conference s.r.o., na základě provedené analýzy, dotazníkového šetření a SWOT analýzy formulovat návrhy na zlepšení komunikačního mixu.
Keywords: marketingová komunikace; komunikační mix; dotazníkové šetření; SWOT analýza; služby; trh B2B
Thesis title: The analysis of the communication mix of the firm ITC Travel & Conference
Author: Maršíková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the communication mix of the firm ITC Travel & Conference s.r.o. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part acquaints readers with the concept of marketing communication, with various communication tools and focuses on market B2B and services. The practical part focuses on the firm ITC Travel & Conference s.r.o. and its communication activities. The aim of the thesis is to analyse current communication mix of the firm ITC Travel & Conference s.r.o. and based on this analysis, questionnaire research and SWOT analysis to formulate suggestions for the improvement of the current communication mix.
Keywords: questionnaire research; SWOT analysis; services; market B2B; communication mix; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2013
Date of submission: 15. 4. 2014
Date of defense: 4. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43476/podrobnosti

Files for download

    Last update: