Staropramen as a visitor attraction in tourism

Thesis title: Staropramen jako návštěvnická atraktivita cestovního ruchu
Author: Trávová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Fabiánková, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce na téma "Staropramen jako návštěvnická atraktivita cestovního ruchu" je analyzovat Návštěvnické centrum Staropramen spolu s nabízenou prohlídkou. Zároveň je prioritou zjistit spokojenost návštěvníků této atraktivity a popřípadě navrhnout možné změny pro zvýšení návštěvnosti a oblíbenosti exkurze. Práce se skládá z pěti kapitol. V první části jsou uvedeny teoretické pojmy včetně historie pivovarnictví a výroby piva. Praktická část se zaměřuje na charakteristiku společnosti Pivovary Staropramen s.r.o. a jejího návštěvnického centra, které je porovnáváno s nabídkou konkurenčních pivovarů. Důležitými pro práci jsou výsledky dotazníkového šetření. Závěrem autorka hodnotí jak potenciál atraktivity, tak i přínos pro cestovní ruch na základě získaných informací.
Keywords: pivovar; dotazníkové šetření; návštěvník; atraktivita
Thesis title: Staropramen as a visitor attraction in tourism
Author: Trávová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Fabiánková, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis "Staropramen as a visitor attraction in tourism" is to analyse the tour in the Staropramen Visitor Center. The priority is as well to detect the visitor's satisfaction with the attraction and if needed to propose possible changes leading to increase in the attendance of the tour. The thesis consists of five chapters. In the first part there are mentioned theoretical terms including the history of brewing and beer production. The practical part is focused on the characteristics of the Pivovary Staropramen s.r.o. and its visitor center, which is compared with competing breweries. However, the results of the questionnaire survey are also very important for the thesis. In conclusion, on the basis of gained information the author analyses both the potencial of the attraction and benefits for tourism.
Keywords: attraction; brewery; questionnaire survey; visitor

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2013
Date of submission: 9. 5. 2014
Date of defense: 10. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43921/podrobnosti

Files for download

    Last update: