Franchising as a method of entry to the market

Thesis title: Franchising ako metóda vstupu na trh
Author: Pastoreková, Dominika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Vladimíra
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá franchisingom ako metódou vstupu na trh. Je rozdelená do troch kapitol. Prvá popisuje teoretické východiská franchisingu. V druhej kapitole je teória aplikovaná na franchisingový koncept kaviarní Segafredo Zanetti Espresso. Tretia časť sa sústreďuje na porovnanie franchisingového konceptu Segafredo Zanetti Espresso s bežnou kaviarňou Segafredo Zanetti.
Keywords: Segafredo Zanetti; Segafredo Zanetti Espresso; franchisor; porovnanie; franchisant; franchising
Thesis title: Franchising jako metoda vstupu na trh
Author: Pastoreková, Dominika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Vladimíra
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá franchisingem jako metodou vstupu na trh. Je rozdělena do tří kapitol. První popisuje teoretická východiska franchisingu. Ve druhé kapitole je teorie aplikována na franchisový koncept kaváren Segafredo Zanetti Espresso. Třetí část se soustřeďuje na srovnání franchisového konceptu Segafredo Zanetti Espresso s běžnou kavárnou Segafredo Zanetti.
Keywords: Segafredo Zanetti; srovnání; Segafredo Zanetti Espresso; franchisant; franchising; franchisor
Thesis title: Franchising as a method of entry to the market
Author: Pastoreková, Dominika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Vladimíra
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis deals with franchising as a method of entry to the market. It is divided into three chapters. The first one describes the theoretical basis of franchising. In the second chapter, the theory of franchising is applied to the franchise concept Segafredo Zanetti Espresso café. The third section focuses on the comparison of franchise concept Segafredo Zanetti Espresso café with normal Segafredo Zanetti café.
Keywords: comparison; Segafredo Zanetti; franchisor; franchising; Segafredo Zanetti Espresso; franchisee

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 10. 2013
Date of submission: 26. 5. 2014
Date of defense: 16. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44648/podrobnosti

Files for download

    Last update: