The Use of Internet in MSI

Thesis title: Využití internetu pro malé a střední podniky
Author: Musatov, Ivan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Mísař, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje internetovému marketingu, jako nejúspěšnějšímu způsobu prodeje a propagace v současné době. Cílem práce "Využití internetu pro malé a střední podniky" je analyzovat propagace na konkrétním podniku a následně provést návrh využití této komunikace. Teoretická část se zabývá podstatou Internetu a popisuje jednotlivé prvky, nástroje a prostředí internetového marketingu. Praktická část se věnuje SWOT analýze firmy XXX s.r.o. a ukazuje jak se dá na příkladu tohoto podniku vytvořit reklamní kampaň , který hodnotí efektivitu vynaloženého úsilí na Internetu. Na základě těchto rozborů je vyhodnocen současný stav internetového marketingu a jsou navrženy vhodná doporučení pro zefektivnění a optimalizaci činnosti firem. Návrh reaguje na aktuální problémy, které firmu trápí.
Keywords: Sociální sítě; SEO; Internetový marketing; Internet
Thesis title: The Use of Internet in MSI
Author: Musatov, Ivan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Mísař, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is devoted to Internet marketing as the most successful way of selling and promotion at the moment. The aim of the thesis "Using the Internet for SMEs" is to analyze the promotion of a particular company and then make a proposal of using this communication. The theoretical part deals with the nature of the Internet and describes the elements, tools and environments of internet marketing. The practical part deals with SWOT analysis of the company XXX sro and shows how to give the example of the company to create an advertising campaign, which evaluates the effectiveness of efforts on the Internet. Based on the analysis evaluates the current state of Internet marketing and appropriate recommendations are designed to streamline and optimize business companies. The proposal responds to the current problems that plagued the company.
Keywords: SEO; Social Networking; Internet marketing; Internet

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 9. 2013
Date of submission: 1. 5. 2014
Date of defense: 25. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45145/podrobnosti

Files for download

    Last update: