The film distribution company CinemArt: a case study

Thesis title: Filmová distribuční společnost CinemArt: případová studie
Author: Pernecká, Laura
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Blažková, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá filmovými distribučními společnostmi v českém prostředí. Nejprve jsou definovány základní termíny používané v této oblasti, jako jsou filmová distribuční společnost, kinematografický průmysl nebo marketing ve filmovém průmyslu. Následně jsou blíže charakterizovány filmové distribuční společnosti a je vymezeno jejich fungování z hlediska ekonomického i uměleckého. Práce je především zaměřena na funkci marketingu filmu v procesu jeho distribuce. Praktickou část práce představuje analýza české distribuční společnosti CinemArt a jejího postavení na českém trhu. Na příkladu této společnosti je ověřena hypotéza, že marketing filmu je základním článkem procesu distribuce filmu a významně ovlivňuje návštěvnost kin a s ní související ekonomické přínosy.
Keywords: Filmový marketing; Kinematografický průmysl; Filmová distribuce; Filmová distribuční společnost; CinemArt
Thesis title: The film distribution company CinemArt: a case study
Author: Pernecká, Laura
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Blažková, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with film distribution companies in the Czech environment. Firstly, the basic terms used in this field such as film distribution company, film industry or marketing in the film industry are defined. Subsequently, film distribution companies are further characterized and their functioning is defined in terms of economic and artistic. The thesis is mainly focused on the role of marketing in the process of film distribution. The practical part of the thesis is presented by analysis of Czech distribution company CinemArt and its position on the Czech market. In the example of this company, the hypothesis that film marketing is an essential element in the process of film distribution and significantly affects attendance of cinemas and the related economic benefits is verified.
Keywords: Film marketing; Film industry; Film distribution; Film distribution company; CinemArt

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 18. 6. 2014
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45289/podrobnosti

Files for download

    Last update: